Fiziksel Arızalar Nedeniyle Veri Kaybı
Fiziksel arızalar : Elektronik kart arızaları, manyetik yüzey hasarları (servo işaret bozulmaları, servis alanı hasarları, veri alanı hasarları), manyetik okuma/yazma kafa yada kafa bloğu hasarları (konumlandırıcı magnet, yükseltici devre, okuma/yazma kafaları), motor hasarları ve bu hasarların kombine şekilleri olarak düşünülebilir. Fiziksel hasarlarda çözüm üretme şekilleri :
Manyetik yüzey hasarları dışındaki hasarlarda çözüm üretmek büyük oranda eşdeğer disk olmasına bağlıdır. Eşdeğer disk olmaması durumunda veri kurtarma çalışması yapılması neredeyse imkansız gibidir. Bu nedenle dünyanın önde gelen veri kurtarma firmaları on binlerce diskten oluşan disk arşivlerine sahiptirler ve her yeni çıkan disk serisi ile bu arşiv genişletilmektedir. Bu ise ciddi parasal yatırım gerektirmektedir.
Disk gövdesinin açılması ve parça değişimleri parça haricinde hem konu ile ilgili bilgi hem de deneyim gerektirmektedir. Abartıldığı kadar olmasa da belli standartlarda temiz oda ve işaret algılama ve test cihaz ve yazılımları ve parça değişim alet ve aparatları gerektirmektedir. Disklerde fiziksel hasarlarda hasarların genellikle kombine şekilde oluştuğunu ifade etmekte yarar var. Yani her şey sağlam, kafa bozuk gibi bir durum ile karşılaşma ihtimali %5’ten azdır. Normal servis ortamında yapılan parça değişimlerinde hem değiştirilen parçaların (ki genellikle kafa bloğu değiştirilir) hem de veri plakasının ekstra zarar görme ihtimali genellikle yüksektir (tamamen aynı yada eşdeğer parça temin edildiğini varsayıyoruz).
Pek çok kişinin aklına şu soru gelebilir. Disk üreticileri veri kurtarma firmalarına parça ve yapı bilgisi sağlamıyorlar mı? Maalesef. Fiziksel hasarlar büyük oranda olumsuz ortam şartlarına ve kullanıcı hatalarına dayanmaktadır. Üretim hatası nedeniyle bozulma çok ender yaşanan bir durumdur. Bu nedenlerle disk üreticileri böyle bir sorumluluk taşımak durumunda değildirler. Fiziksel hasarlar nedeniyle garanti kapsamında geri dönen disk oranı da genel istatistiklere göre binde üçten fazla değildir. Bu diskler de eş kapasite yada o anki cari model ile değiştirilmektedir.
Şu konu hiçbir zaman unutulmamalıdır ki, kullanıcı verilerinin güvenliğinin sağlanması kullanıcının kendi sorumluluğu altındadır. Günümüzde yedek alma araçları ve ortamları o kadar çok çeşitlidir ve o kadar ucuza ve kolay bir şekilde temin edilmektedirlerki, veri kaybı insana akıl dışı gibi gelmektedir.
Kaynak: verikurtarma.blogspot.com
Fiziksel arızalar : Elektronik kart arızaları, manyetik yüzey hasarları (servo işaret bozulmaları, servis alanı hasarları, veri alanı hasarları), manyetik okuma/yazma kafa yada kafa bloğu hasarları (konumlandırıcı magnet, yükseltici devre, okuma/yazma kafaları), motor hasarları ve bu hasarların kombine şekilleri olarak düşünülebilir. Fiziksel hasarlarda çözüm üretme şekilleri :
Manyetik yüzey hasarları dışındaki hasarlarda çözüm üretmek büyük oranda eşdeğer disk olmasına bağlıdır. Eşdeğer disk olmaması durumunda veri kurtarma çalışması yapılması neredeyse imkansız gibidir. Bu nedenle dünyanın önde gelen veri kurtarma firmaları on binlerce diskten oluşan disk arşivlerine sahiptirler ve her yeni çıkan disk serisi ile bu arşiv genişletilmektedir. Bu ise ciddi parasal yatırım gerektirmektedir.
Disk gövdesinin açılması ve parça değişimleri parça haricinde hem konu ile ilgili bilgi hem de deneyim gerektirmektedir. Abartıldığı kadar olmasa da belli standartlarda temiz oda ve işaret algılama ve test cihaz ve yazılımları ve parça değişim alet ve aparatları gerektirmektedir. Disklerde fiziksel hasarlarda hasarların genellikle kombine şekilde oluştuğunu ifade etmekte yarar var. Yani her şey sağlam, kafa bozuk gibi bir durum ile karşılaşma ihtimali %5’ten azdır. Normal servis ortamında yapılan parça değişimlerinde hem değiştirilen parçaların (ki genellikle kafa bloğu değiştirilir) hem de veri plakasının ekstra zarar görme ihtimali genellikle yüksektir (tamamen aynı yada eşdeğer parça temin edildiğini varsayıyoruz).
Pek çok kişinin aklına şu soru gelebilir. Disk üreticileri veri kurtarma firmalarına parça ve yapı bilgisi sağlamıyorlar mı? Maalesef. Fiziksel hasarlar büyük oranda olumsuz ortam şartlarına ve kullanıcı hatalarına dayanmaktadır. Üretim hatası nedeniyle bozulma çok ender yaşanan bir durumdur. Bu nedenlerle disk üreticileri böyle bir sorumluluk taşımak durumunda değildirler. Fiziksel hasarlar nedeniyle garanti kapsamında geri dönen disk oranı da genel istatistiklere göre binde üçten fazla değildir. Bu diskler de eş kapasite yada o anki cari model ile değiştirilmektedir.
Şu konu hiçbir zaman unutulmamalıdır ki, kullanıcı verilerinin güvenliğinin sağlanması kullanıcının kendi sorumluluğu altındadır. Günümüzde yedek alma araçları ve ortamları o kadar çok çeşitlidir ve o kadar ucuza ve kolay bir şekilde temin edilmektedirlerki, veri kaybı insana akıl dışı gibi gelmektedir.
Kaynak: verikurtarma.blogspot.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder